Cepelini se vračajo oz. se bodo, če bodo njegovi zagovorniki kupcem lahko prodali svojo novo vizijo počasnih, a gladkih, prostornih in varnih letov.
Cepelini so bili v zadnjih desetletjih uporabljeni predvsem kot plavajoči reklamni panoji. Toda peščica inovativnih podjetij, kot naprimer podjetje Googlovega soustanovitelja Sergeya Brina Lighter Than Air Research and Exploration LLC, je začela širšo uporabo inženirskih zračnih ladij. Nekateri pravijo, da so zaradi zmožnosti vozil, da letijo več dni brez oskrbe z gorivom in pristajajo brez vzletno-pristajalne steze, postali neizkoriščeno logistično orodje za pomoč pri odzivanju na humanitarne katastrofe in za vojaške operacije, kot sta nadzor in izvidništvo.
Prav tako je Amazon pred nekaj leti patentiral cepelin, ki bi služil kot skladišče v zraku nad mestom, pakete pa bi s cepelina na domove kupcev dostavljali kar z droni.
Druga podjetja pa zračno ladjo vidijo predvsem kot priložnost za luksuzno potovanje.
Švedsko letalsko podjetje OceanSky Cruises AB načrtuje, da bo med leti 2024 in 2025 z luksuznim cepelinom, 16 gosti in 7 člani posadke preletelo Artiko. Podjetje upa, da bodo s tem oživili način potniškega prometa, za katerega so mnogi domnevali, da je bil v zgodovino odposlan že v davnegy leta 1937, ko je 36 ljudi umrlo, ko je zagorela zračna ladja Hindenburg.
OceanSky Cruises pravi, da so današnji cepelini trajnosten način letenja, saj na osebo oddajajo bistveno manj ogljika kot letala. Let s cepelinom pa je tudi veliko manj hrupen in stresen, poleg tega pa imajo potniki bistveno več prostora kot so ga navajeni pri klasičnih letalskih poletih.
“Potnikom lahko ponudimo udoben prostor, kot da so na čezoceanski ladji, vendar štirikrat hitrejši,” je dejal Carl-Oscar Lawaczeck, izvršni direktor in ustanovitelj OceanSky Cruises.
Toda prepričati ljudi, da je cepelin varen za vkrcanje, se lahko izkaže za zahtevno.
Posnetki katastrofe v Hindenburgu – ene prvih katastrof, ujetih na filmu – ostajajo v skupnem spominu, je povedal Gonzalo Gimeno, tržni svetovalec podjetja OceanSky Cruises.
Prepričati goste, da je potovanje s cepelinom varno pa otežuje tudi dejstvo, da je cepelin z imenom Airlander, s katerim namerava podjetje OceanSky Cruises poleteti do severnega pola in nazaj med testiranjem leta 2016 doživel blag trk s tlemi. V testu sicer ni bil nihče poškodovan, razvijalec plovila pa je dejal, da so po ponovni izgradnji Airlanderja brez incidentov opravil štiri nadaljnje preizkusne polete.
OceanSky Cruises oblikuje spletno stran, ki bo razložila, zakaj Airlander uporablja helij in ne vodik in dizelsko gorivo, ki sta zažgala Hindenburg, in da je zunanja obloga narejena iz ognjevarne tkanine, je dejal Gimeno.
“V zvezi z zračnimi ladjami moramo opraviti veliko izobraževanja,” je še dodal Gimeno.
Vodstvo podjetja meni, da lahko notranja oprema na krovu pomaga tudi pomiriti živčne potnike. Dodane so funkcije, kot so ograje in varnostni pasovi, ki so manj potrebni kot na letalih glede na gladkost letenja Airlanderja in razmeroma majhno hitrost vzleta in pristanka je dejal Max Pinucci, vodja oblikovanja podjetja OceanSky Cruises.
Druge storitve, načrtovane za 320 metrov dolg cepelin, ki je trenutno zasnovan kot luksuzna izkušnja v zraku, vključujejo kabine za goste, restavracijo in bar.
Maja je HAV poimenoval vrsto tranzitnih poti, za katere je dejal, da bi jih lahko postale redne linije in s tem tudi bolj cenovno ugodne. Poti vključujejo štiriurni polet med Vancouver-om in Seattla-om. Tudi ti leti bi vsakemu potniku ponudili veliko več prostora kot letalo, je dejal Tom Grundy, izvršni direktor podjetja.
“Vsak sedež ima neposreden dostop do prehoda in prehodi so dostopni vsem, zato se lahko znebimo stvari, kot je prositi nekoga, da se premakne, če potrebujete kopalnico med letom,” je dejal Grundy.
Delo na nadmorski višini približno 3000 metrov pomeni, da v kabinah ni treba umetno vzdrževati zračnega pritiska tako kot pri letalih, ki letijo bistveno višje, zato bodo potniki lahko uživali v razgledu skozi panoramska okna od, ki se bodo raztezala od stropa do tal, je dodal.
Toda letenje nizko lahko predstavlja težave na tleh, je dejal Dale Richards, višji predavatelj inženirstva človeških dejavnikov na univerzi Nottingham Trent v Združenem kraljestvu.
“Predstavljajte si, da ste na vrtu in gledate v čudovito modro nebo, nato pa vidite, kako počasi prihaja ta velika zračna ladja, ki vam popolnoma zasenči sonce in morda ljudje, ki vas gledajo skozi okna,” je dejal dr. Richards.
HAV je dejal, da Airlander sicer leti nižje od letal s fiksnimi krili, vendar še vedno leti precej daleč nad tlemi.
“Druga stvar, ki jo je treba omeniti, je hrup, ki je zaskrbljujoč za vse, ki zdaj živijo v bližini letališča,” je dejal gospod Grundy. “Airlander bo veliko tišji od reaktivnih letal, ki smo jih vajeni slišati.”
GIPHY App Key not set. Please check settings